kobieta ze szczupłym brzuchem
Inne

Jak szybko schudnąć z brzucha? Ćwiczenia, dieta, czy coś jeszcze?

Wystający brzuch to najbardziej rzucający się w oczy element sylwetki, który może zepsuć nam humor. Widząc płaskie brzuchy na reklamach i filmach, niejedna z nas może nabawić się kompleksów, warto jednak pamiętać, że „oponka” na brzuchu dotyczy w pewnym wieku większości kobiet. Jednak jeśli chcesz szybko zrzucić zbędne kilogramy dobrze, żebyś znała kilka trików.

Czy można szybko schudnąć z brzucha?

Uzyskanie wymarzonej figury nigdy nie jest proste. Jeśli do tej pory nie zwracałaś uwagi na to co jesz, a Twoja aktywność ograniczała się jedynie do spacerów do pobliskiego sklepu, nie ma co liczyć, że stosując dierę – cud w ciągu kilku dni zrzucisz zbędne kilogramy, a Twoja sylwetka będzie olśniewać smukłością. Uzyskanie wymarzonej figury to niestety ciężka praca polegająca na wielu wyrzeczeniach i regularnej pracy.

Istnieją jednak sposoby, które pozwolą w krótkim czasie wyszczuplić brzuch o kilka centymetrów, jednak warto pamiętać, że jest to pierwszy krok, i jeśli chcesz utrzymać dobrą wagę, powinnaś regularnie stosować odpowiednią dietę i ćwiczenia.

Jaka dieta pozwala schudnąć z brzucha?

W każdej diecie, a szczególnie takiej, która ma za zadanie wyszczuplić Twój brzuch, najważniejsza jest regularność. To nie żarty – posiłki powinny być zaplanowane nawet dwa dni wcześniej i zjadane o stałych porach. Po pierwsze ureguluje to Twój metabolizm oraz pracę jelit, po drugie powstrzyma Cię przed „podjadaniem”, co może zniwelować cały efekt kilkudniowej pracy.

Najważniejszą kwestią w każdej diecie jest jest absolutny zakaz głodzenia się. Jeśli będziesz jadła bardzo mało lub w ogóle pominiesz posiłek, wygłodniały organizm przy następnej okazji zaabsorbuje dużo więcej kalorii (to tak zwany efekt jo- jo).

Co więc jeść, żeby szybko schudnąć z brzucha? Nie zdziwi Cię z pewnością, że polecane są wszystkie warzywa oraz duża ilość wody. Równie ważne jest picie herbatek ziołowych, które przyspieszają przemianę materii i regulują pracę jelit. Takimi ziołami są na przykład mieszanki z senesem, hibiskusem, miętą czy rumiankiem.

Duża zawartość błonnika w diecie również reguluje procesy trawienne. Źródłem błonnika jest na przykład owsianka czy wszelkie orzechy i nasiona.

Ćwiczenia na schudnięcie z brzucha

Aby skutecznie schudnąć z brzucha możesz korzystać z różnego rodzaju ćwiczeń, przy czym warto, aby był to raczej wysiłek mocno nakierowany na mięśnie brzucha i pleców. Dobrym sposobem jest tak zwany trening interwałowy, który pozwala na spalanie tkanki tłuszczowej jeszcze długo po ćwiczeniach, nawet do 24 godzin. Taki trening trwa zazwyczaj od 20 do 40 minut i polega na wykonywaniu ćwiczeń w seriach o zmiennej intensywności. W tym typie treningu po serii ćwiczeń wykonanych z dużą intensywnością następuje dłuższy okres ćwiczenia o średniej intensywności. W ten sposób można wykonać różnego rodzaju ćwiczenia.

Jednak, aby utrzymać szczupłą sylwetkę polecany jest każdy ruch. Warto jednak pamiętać, aby ćwiczenia wykonywać regularnie i zadbać o odpowiednią regenerację po treningu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *